Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

trešdiena, 2014. gada 24. decembris

Karaļa kūka

Ja ir vēlme palutināt savējos, bet nav daudz laika sarežģītas tortes pagatavošanai, iesaku pavisam vienkāršu, bet stilīgu recepti.



Kūka sastāv no biskvīta ruletes gabaliņiem un maiga vaniļas krēma 

 Nepieciešama visparastākā bļoda, orientējoši d=18

Cepšanas temperatūra - 180 grādi

Sastāvdaļas:

Biskvītam

5 olas 
5,5 ēd.k. miltu (Hercogs īpaši smalkie milti)
5 ēd.k.cukura 
1 tējk. vaniļas cukurs

! Man pietrūka daži biskvīta gabaliņi (vienu gan noēdu:)), tāpēc ruleti ieteicams cept attiecīgi no 6 - 7 olām. 

Biskvīta ruletes pildījumam

Aromātisks saldskābs ievārījums (brūkleņu, mandarīnu u.c.) vai saldētas saspaidītas ogas.

Vaniļas krēmam

4 olu dzeltenumi
100 g cukura (vai pēc garšas)
3 ĒK milti
0.5 l piens
15 g želatīns
vaniļas cukurs
400 g saldais krējums

Gatavošanas gaita

Gatavo klasisku biskvīta ruleti



Puto veselas olas, pamazām pievienojot cukuru un vaniļas cukuru. Jo jaudīgāks mikseris, jo masa ātrāk saputosies. Tas var aizņemt 15 minūtes. Gatavai masai jābūt gaišai un paceļot miksera slotiņas, tai mīklā jāatstāj pirksta platuma lentīti. Cep iepriekš uzkarsētā cepeškrāsnī 180 grādu temperatūrā aptuveni 7 - 10 minūtes.
Gatavu atdzesētu biskvītu sasmērē ar ievārījumu, man bija mandarīnu ievārījums, un sarullē.


Bļodā ieklāj pārtikas plēvi.


Ruleti sagriež gabaliņos-ripiņās


un izkārto bļodā. Redzamos tukšumus var aizpildīt ar salauzītiem ruletes gabaliņiem.

Gatavo krēmu.

Aukstā ūdenī uzbriedina želatīnu. Uzliek vārīties pienu un tikmēr samaisa olas ar cukuru, vaniļas cukuru, pievienojot beigās miltus. Masu kārtīgi izmaisa un pa daļām (turpinot maisīt) tai pievieno uzkarsēto pienu. Vēlreiz visu kārtīgi samaisa un uz mazas uguns kārtīgi maisot karsē, līdz masa sabiezē. Masu noņem no plīts, brīdi padzesē un pievieno izšķīdinātu želatīnu.
Kausējot želatīnu, svarīgi to nepārkarsēt. Visdrošāk lielākā traukā ieliet karstāko ūdeni no krāna un trauku ar želatīnu ievietot tajā.
Kad krēma masa atdzisusi līdz istabas temperatūrai, iecilā saputotu krējumu. Saputotajam krējumam nav jābūt ar stingrām putām, tam jābūt viendabīgam, pretējā gadījumā, krēmā būs nesajaukušies putukrējuma gabaliņi.
Es daru tā - 3 karotes putukrējuma iejaucu vārītā krēma masā, kārtīgi izmaisu un tad masu vienā piegājienā ieleju traukā ar atlikušo putukrējumu, uzreiz kārtīgi maisot. Izmaisīto masu lej bļodā.


Virsmu pārklāj ar atlikušajām biskvīta ripiņām. Man pietrūka...tāpēc izlīdzējos ar cepumiem, kurus vēlāk nemaz nevarēja pamanīt, jo tie bija kūkai apakšā.


Kūka pavadījusi ledusskapī visu nakti. Uzliek uz pamatnes vai trauka, kurā kūka tiks pasniegta, noņem bļodu un pārtikas plēvi. Izskatās diezgan stilīga.....Tukšās vietas (man tādas sanākušas) var izdekorēt ar piparkūku sirsniņām vai mandarīnu šķēlītēm u.c.

Kūka bija garda, ar maigu un ļoti labas konsistences krēmu. Mandarīnu ievārījums ruletē labi kontrastēja ar krēmu un prasījās pēc...vēl!!!!!!

Priecīgus Ziemassvētkus!

Jana

3 komentāri: