Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

ceturtdiena, 2013. gada 31. oktobris

Karsētais biezpiena krēms


Pavisam nesen - pavasarī- atradu ļoti labu risinājumu kūku pildījumam. Kūku krēmi ir tā joma, kura mani saista īpaši. Neesmu gan maskarpones krēmsieru fane, tāpēc interesi izraisīja kādā krievu saitā lasītais par tādu kūku pildījumu kā vārītais/karsētais biezpiena krēms. Vēl nodomāju, kas gan tur var sanākt... Taču, tā kā šis izmēģinājums daudz laika neprasīja, nenocietos un to pagatavoju. Viss izdevās ar pirmo reizi. Oriģinālā krēms tika pielietots medus kūkai, es esmu izmēģinājusi to dažādi: kā pildījumu tartei, deserta kūkai un biskvīta kūkai. Pati esmu gandarīta par šo atklājumu, tāpēc vēlos padalīties.

Karsētais biezpiena krēms

1.  Biezpiens – 400 g 
2.  Olu dzeltenumi – 2 gab
3.  Cukurs – 100 g jeb pēc garšas
4.  Vaniļas cukurs – pēc garšas (1 tējkarote), citrons
6.   Sviests – 50 g

Divas paciņas biezpiena, divus olu dzeltenumus, cukurs pēc garšas, citrona miziņu vai vaniļas cukuru samaisa un sablendē.
Liek uz vidējas uguns, pievieno 50 g sviesta un maisot karsē, kamēr masa maina struktūru un paliek biezāka un medaināka (tas viss aizņem aptuveni 3 minūtes). Biezpiena masu strauji atdzesē, ievietojot to auksta ūdens peldē.

! Bija gadījumi, kad viss labi izdevās, bet bija arī reizes, kad masa karsējot nesabiezēja. Kopsakarību nevarēju atrast šim faktam, jo viens un tas pats biezpiens varēja uzvesties dažādi. Tā kā šo lietu bija jāatrisina, taisīju eksperimentu un nopirku 3 dažādu biezpiena veidus un, par lielu pārsteigumu, man izdevās visi 3 mēģinājumi. Pieļauju arī tādu iespēju, ka biezpienu labāk karsēt mazākās porcijās.
Ja biezpiens nesabiezē, var pievienot uzbriedinātu želatīnu.
Kāpēc tā notiek un no kā tas atkarīgs?  Protams, tas atkarīgs no biezpiena, taču arī labs mājas biezpiens var nesabiezēt. Kā apgalvoja kāda kupla ganāmpulka saimniece, šī īpašība biezpienam atkarīga no piena sastāva.
Tiešām, labprāt dzirdētu kāda speciālista vai pārtikas tehnologa viedokli.

Smiltenes un Exporta biezpiens - tikko no plīts un pēc 3 stundām ledusskapī

Mans ieteikums - vienmēr ir sabiezējis rikotas biezpiens (nopērkams Rimi). Labs rezultāts bija arī Smiltenes un Exporta biezpienam.  Es daru tā - pagatavoju vienu porciju krēma no rikotas biezpiena (zaļa paciņa, maksā 0.56 centus) un vienu - no kāda cita biezpiena. Pēc tam atdzesētas abas masas savienoju.

Tā kā krēms pēc struktūras ir irdens tam piestāvēs sulīgi augļi un ogas. Vasarā izdodas lieliskas deserta kūkas ar avenēm, mellenēm. Krēms labi sader ar persikiem, ķiršiem, ne tik labi ar brūklenēm. Ja pilda starp biskvīta kārtām, sulīgāka tā būs, ja pa virsu pārsmērēs putukrējumu. Līdzīgi var darīt arī deserta kūkām.

Gatavošanas gaita






Divas paciņas biezpiena, divus olu dzeltenumus, cukuru pēc garšas, citrona miziņu vai vaniļas cukuru samaisa un sablendē.


 Liek uz vidējas uguns, pievieno 50 g sviesta un maisot uzkarsē.



 Maisot karsē uz vidējas uguns, kamēr masa maina struktūru - konsistence līdzīga mannā biezputrai.



Biezpiena masu strauji atdzesē, ievietojot to auksta ūdens peldē. Atdzesētu to uzreiz var izmantot tartē vai ātrajā deserta kūkā (attēlā zemāk). Ja paredzēts veidot kārtaino torti, tad krēmu jāpatur apmēram 3 stundas ledusskapī.




Vasarā gatavoju savu latviešu tiramisu variantu - ar šo krēmu un putukrējumu kārtām, un, protams, daudz ogām....

 Lai izdodas:))

7 komentāri:

  1. Labdien!
    Tuvakajas dienas velos izmegjinat Jusu karseta biezpiena krema recepti. Man taa vairaak atgaadinaa maajas siera gatavosanas gaitu, kad biezpienam tiek pievienotas olas un sviests,tad visa massa kopaa tiek karseeta.
    Lasiiju,ka Jaanju siera gatavosanas gaita ir lidziga (bez cukura gan).

    AtbildētDzēst
  2. Lai arī process kādā no posmiem ir līdzīgs, pēc Jāņu siera šis krēms negaršo:)) Lai Jums izdodas!!!

    AtbildētDzēst
  3. Diemžēl nesanāca... Esmu ļoti vīlusies

    AtbildētDzēst
  4. Krems ir brīnišķīgs, paldies Jana! Izmantoju kā kūkās, tā saldajos. Ar ricottas biezpienu izdodas vienmer.

    AtbildētDzēst
  5. Iveta, paldies:). Esmu tik priecīga par šo ziņu:)

    AtbildētDzēst
  6. Pamēģināju un man ļoti patika - gan garša, gan kosistence!

    AtbildētDzēst