Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

otrdiena, 2015. gada 22. septembris

Rudens aveņu deserta kūka


Šodien ir pēdējā vasaras diena un rīt iestāsies astronomiskais rudens, taču man to gribas attālināt un ļauties aveņu valdzinājumam.
Pavisam viegli pagatavojama un vienkārša rudens aveņu deserta kūciņa, taču garšo - karaliski.

Kūkas sastāvs:

1. Cepumu pamatne
2. Putukrējums ar aveņu masu un želatīnu
3. Aveņu želeja

Nepieciešamās sastāvdaļas:

1 iepakojums cepumi Selga
60 g sviesta
300 g saldā krējuma
300 g izberztu aveņu masa
14 g želatīna (Santa Maria)
dažas veselas avenes
cukurs pēc garšas

Gatavošanas gaita

Nepieciešama veidne no 20 līdz 22 cm diametrā. Gar veidnes malām ieklāj pārtikas plēvi, cepampapīru vai pārtikā lietojamu plastikātu.




Sasmalcina cepumus, pievieno mīkstu sviestu un samīca. Masu, ar roku piespiežot, izklāj veidnē. Veidni liek ledusskapī.


Izberž vai sablendē avenes. Šoreiz avenes izberzu caur sietu, lai iegūtu masu bez kauliņiem. Pievieno cukuru.
Aukstā ūdenī uzbriedina želatīnu. 
Trešo daļu (var karsēt arī visu aveņu masu, es izvēlējos uzkarsēt daļu masas, lai saglabātu svaigo garšu un vitamīnus) aveņu masas uzkarsē (aptuveni līdz 65 grādu temperatūrai) un pievieno uzbriedināto želatīnu. Želatīnu iemaisa masā līdz tas izšķīdis un iegūto masu atdzesētu savieno ar atlikušo neuzkarsēto aveņu masu.  Tikmēr saputo saldo krējumu. Nosver vai nomērī  vienu trešo daļu atdzisušās aveņu masas un sajauc to ar saputoto krējumu. Putukrējuma masu pārlej cepumu pamatnei, uzber pa virsu dažas veselas avenes un liek ledusskapī sastingt. 


 Sastingušai putukrējuma masai pārlej aveņu masu un liek ledusskapī līdz gatavībai.



Mmm...kāda krāsa un aromāts!

Veiksmi Jums visiem! Nobaudiet vēl gabaliņu vasaras!

2 komentāri: