Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

otrdiena, 2015. gada 10. novembris

Ķirbju cepumi





Mans dzeltenais garšu ceļojums turpinās.
Tikai salīdzinoši nesen atklāju, ka ķirbis ir lieliska piedeva konditorejas izstrādājumiem. No bērnības man bija aizspriedumi pret ķirbjiem un tos ēdu tikai marinētā veidā. Piedaloties Ievas kūku cepšanas čempionātā 2012.gadā, galvenās balvas ieguvēja bija izcepusi elegantu ķirbju torti. Recepti pamēģināju (ķirbju kūka ar mandarīnu ievārījumu ) un sapratu, ka ķirbi arī turpmāk izmantošu savās kūkās. Ķirbju biskvīta rulete arī ir lielisks gardums, turklāt, viena no manām īpašajām kūkām. Par mierinājumu tiem, kuri no ķirbjiem vairās, varu apgalvot, ka tā garša manis piedāvātajos saldumos nav jūtama.
Šo recepti* atklāju, kad viens no maniem ģimenes locekļiem kādu laiku nevarēja lietot piena produktus. Cepumu mīklai tiek pievienota eļļa, kā arī ķirbju biezenis. 
Gatavi cepumi pēc struktūras drīzāk atgādina kēksiņus, tiem ir viegla tekstūra, brīnišķīgs garšvielu aromāts un tos ir vienkārši pagatavot.


Nepieciešamās sastāvdaļas:

260 g miltu
120 g cukura
120 ml neitrālas garšas eļļas
220 g (aptuveni 1 glāze) ķirbju biezeņa
1/4 tējk sāls
2 olas (istabas temperatūrā)
1 tējk vaniļas cukura
1 tējk cepamā pulvera
1 tējk sodas
1 tējk kanēļa
1/4 tējk ingvera
1/8 tējk maltu krustnagliņu

Pagatavošana


Esmu lepna par sevi - šogad manā dārzā ķirbji izauguši daudz un dažādu šķirņu. Pašai man īpaši patīk mazie ķirbīši, jo tos ērti izlietot.


Pagatavo ķirbju biezeni - ķirbi notīra, sagriež gabaliņos un sautē mazā ūdens daudzumā aptuveni 20 minūtes. Nostiprina vāciņu, savārītos ķirbjus vēl pusstundu patur karstajā katlā un pēc tam sablendē. Vislabāk biezeni sagatavot iepriekšējā vakarā.



Bļodā izsijā miltus kopā ar cepamo pulveri, sodu, sāli, vaniļas cukuru un garšvielām. 


Citā traukā puto olas ar cukuru, pievieno eļļu un iepriekš pagatavotu ķirbju biezeni. Parasti ķirbju cepumiem pievienoju brūno cukuru, bet šajā gadījumā, lai izceltu skaisto krāsu, pievienots baltais cukurs. Oriģinālajā receptē tika norādīts lielāks cukura daudzums.



Miltus pieber pie olu/ķirbju masas. Lai dzeltenā krāsa labāk izceltos, izmantoju Hercogs īpaši smalkos miltus - tie drīzāk atgādina mannā.


Visu kārtīgi izmaisa līdz masa ieguvusi gludu konsistenci.


Iegūto masu ar karoti liek uz plāts, ievērojot atstarpes starp mīklas piciņām (cepumi palielināsies apjomā). Cep iepriekš sakarsētā cepeškrāsnī 165 grādu temperatūrā aptuveni 15 minūtes.



Gatavus cepumus iespējams pārklāt ar svaigā siera krēmu vai arī ar krēmu salipināt divus kopā.



Ķirbju cepumi garšo gan pieaugušajiem, gan bērniem.

Labu apetīti!

* Avots - JoyofBaking.com

2 komentāri: