Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

otrdiena, 2019. gada 31. decembris

Vēl vienu ābolkūku?



Šoreiz bez ievada. Ja Tev mājās nav nekā garšīga 😅, paņem ābolus, mannā, cukuru, miltus, nedaudz sviesta un un pagatavo super vienkāršo ābolkūku 😊! Kūka sliņķiem, bet garšos arī gardēžiem.

Nepieciešamās sastāvdaļas

1 glāze=250 ml

1 kg skābu ābolu (Antonovka)
1 glāze mannas
1 glāze miltu
0,5-1 glāze cukura
150 g sviesta
1 tējk. cepamā pulvera
1 tējkarote kanēļa
šķipsna sāls

Veidnes diametrs - 20 cm



Sausās sastāvdaļas (manna, milti, cukurs, sāls, cepamais pulveris) ieber traukā un izmaisa.




Ar sviestu izsmērē veidnes malas un pamatni.



Ābolus nomizo un uz rupjās rīves sarīvē.



Pāris karotes sauso sastāvdaļu atliek malā - tās pārkaisīs virsmai.
Ar aci nomērī vienu trešo daļu no sausajām sastāvdaļām un ieklāj veidnē.



Virsū pārliek ābolus - vienu trešo daļu. Pārkaisa kanēli.
Procesu atkārto (sausās sastāvdaļas, āboli)  vēl 2 reizes. Virsū pārkaisa atlikto sauso maisījumu un uzrīvē aukstu sviestu.
Varianti:
-  pusi no rīvētā sviesta liek vienā no kārtām vidusdaļā;
- visu sviestu izkausē kopā ar 50 g piena, virsējā kārtā sadursta caurumus un tajos ielej šķidro piena/sviesta masu (kūka šajā gadījumā būs sulīgāka).


Lai virskārta izdotos skaistāka, pāri var pārbērt mandeļu šķēlītes. Es nezinu kāpēc uzkaisīju mandeļu miltus:)  Kūku liek cepties iepriekš uzkarsētā cepeškrāsnī 170 grādu temperatūrā aptuveni 40 minūtes. Gatavai kūkai pārklāj pāri dvielīti, masa turpinās uzbriest un paliks sulīgāka.



Lai Jums izdodas, draugi, kūkas un arī viss pārējais😃!

3 komentāri: