Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

trešdiena, 2013. gada 25. decembris

Torte ģimenei Ziemassvētkos

Biskvīta recepte no  http://tortentante.blogspot.com

 

Bikvīts ir ļoti viegls, pufīgs un švammīgs. Viegli, jo visu pamatni var izcept vienā reizē un sagriezt daļās. Veidnei 28 cim diametrs.


Biskvīts:

6 olas
6 ĒK karsts ūdens
200 gr cukura
100 gr miltu
100 gr ciete
25 gr kakao (ja vēlas tumšo biskvitu) vai ciete (gaišajam)
1 TK cepamais pulveris

 

Pildījums:

1.Vārītais krēms:

Gatavošanas gaita saita aprakstā Vārītais krēms

2 olas
2 gl piena
150 gr cukurs
2 pilnas ēd.k. miltu
Vaniļas cukurs
50 gr sviesta

2. 200 gr rikotas biezpiens+nedaudz cukurs

3. Persiki un saldētas mellenes

4. Šokolādes virsmai - 50 gr izkausētas šokolādes sajauktas ar 50 ml uzkarsētu saldo krējumu

5. Tortes malām un dekoram - 100 gr saputotam sviestam pievieno nedaudz vārītā krēma

 (es biju pievienojusi vēl pusi paciņas krēmsiera Rasa)

 

Gatavošanas gaita

Veselas olas puto, pa daļām pievienojot karsto ūdeni un cukuru. Puto līdz stingrām putu galotnītēm. Iesaku atsevišķā traukā iesijāt miltus, cieti un cepamo pulveri un uzmanīgi sajaukt ar nelielu daļu olu masas un tikai pēc tam tai pievienot pārējo vieglo putu masu. Man ne visai veiksmīga izdevās miltu pievienošana - miltus uzreiz sijāju saputotajā gaisīgajā masā un tie momentā nogrima  (olu masa bija ļoti viegla), veidojot kunkuļus. Lai izietu no situācijas, masu pēc tam maisīju ar rokām, meklējot nogrimušos miltu pikucīšus un ar pirkstiem beržot tos. Tādējādi biju pārliecināta, ka mans biskvīts cepot sakritīsies. Taču, biskvīts izdevās ļoti pufigs un viegls.
Cepu 175 grādu temperatūrā 45 min.

Biksvītu uz restīšu paliktnīša atstāju pa nakti nobriest. Sagriezu to nākamajā dienā.


Pagatavoju vārīto krēmu.
Rikotas biezpienu un pāris karotes cukuru sablendēju viendabīgā masā, kurai pievienoju apm. trešo daļu gatavā vārītā krēma. Masa ir ļoti labas konsistences, maiga, tāpēc var arī pierīvēt citrona miziņu un nedaudz citrona sulas.


Pirmo biskvīta ripu samitrināju un kārtoju virsū persiku gabaliņus un pārklāju ar sajaukto biezpiena masu.


Otra kārta tika pārklāta ar vārīto krēmu (atstājot dažas karotes virsmai un dekoram) un mellenēm.


Virsmai pārklāju šokolādes krēmu. Malas pārsmērēju ar vārītā krēma+sviesta+krēmsiera masu.



Bija jau pusnakts un mājās visi gulēja, bet es vēl darbojos un nevarēju vien izdomāt, kā izdekorēt savu kūci. Biju izdomājusi, ka dominēs divas krāsas - baltā un brūnā. Bet tad sāku ar brūklenēm uz krēma puķēm, kamēr krāsas sakrāsoja arī pārējo tortes virsmu....






Priecīgus Ziemassvētkus maniem bērniem, vecākiem, vīram un draugiem!!!


1 komentārs:

  1. Ļoti skaistas dekorācijas! Žēl , ka nav sīkāk soļi foto- kā to paveici :)

    AtbildētDzēst