Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

pirmdiena, 2014. gada 6. oktobris

Banānu kūka

Banānu kūka Banoffee



Man ir nedēļu ilgs atvaļinājums un varu palutināt savējos ar kādu gardumu. Uz jautājumu - kādu kūku Tu vēlētos, vīrs atbildēja - garšīgu!



Kūku Banoffee gatavoju pirmo reizi. Tās nosaukums apvieno sastāvā esošo piena karameli un banānus, kas tad arī ir kūkas garšas atslēga. Recepte pamatā aizgūta no Stephani Jaworski - Banoffee Pie .

Kūkai nepieciešams:

Vārītais kondensētais krēms - aptuveni 1/2 bundžas. Ieteicams pirkt pagatavotu no dabīgā piena, nevis - "izstrādājumu".
banāni - 4
saldais krējums - 300 g
vaniļas cukurs
cepumi Selga - 1,5 paciņas
kausēts vai ļoti mīksts sviests - 70 g
dekorēšanai - šokolāde vai kakao

veidnei - 27 cm, šoreiz izmantoju alumīnija follija veidni (nopērkama Gemoss, Cenu klubs, Rimi)

Pagatavošana




Vieglāk sanāk nopirkt gatavu bundžu ar vārīto kondensēto pienu, bet man sakārojās to izvārīt pašai. Sekodama jau iepriekš minētajam saitam, no 1 l piena, 150 g cukura, 2 ēk glikozes sīrupa, 1/2 t.k.sodas un 1/8 t.k. sāls vārīju tā saucamo Dulce de Leche. Uz lēnas uguns, pa reizei maisot, vārīju aptuveni stundu un man sanāca 400 g gatava krēma. Oriģinālajā receptē krēms bija biezāks, tātad, būtu prasījies vārīt vēl laiciņu. Kūkai izlietoju aptuveni pusi no gatavā produkta.


Sasmalcināju cepumus un pievienoju tiem sviestu. Masu izmīcīju ar rokām un stingri "iepresēju" veidnē.


Cepumu pamatnei pārklāju karameli ar aprēķinu, lai nav īpaši biezs slānis. Nevēlējos, lai kūka ir ļoti salda.


Pār izlīdzināto karameles kārtu pārklāju banānu ripiņas. Šeit noteikti var improvizēt individuāli - banānus var likt vairākās kārtās.



Saputotu saldo krējumu pikās liku pār banāniem.



Gala rezultāts izdevās šāds.Un jāatzīst, ka piena karameles un maigā banāna garšas tik labi saderēja kopā, ka kūka no mana vīra puses ieguva augstāko novērtējumu - tā tika noēsta uzreiz. Es tā mazdrusciņ no viņa šķīvja arī pagaršoju...

Lai Jums visiem mājās siltums un galdā iemīļots kārums!


1 komentārs:

  1. Kūka noteikti bija garda, patiesībā tas ir pīrāgs, es gan esmu kūku iesācēja, bet šis mūsu ģimenē ir iecienītākais pīrāgs. Es pamatnei cepu smilšu mīklu - tā ir daudz gardāk un nav tik salda pamatne, līdz ar to karameli (to pašu vārīto iebiezināto pienu vai pašgatavotu karameli) var klāt biezākā slānī, banānus tiešām var likt vairāk un starp karameli un banāniem ierīvēju šokolādes skaidiņas - pāri palikušās skaidiņas pēc tam der dekoram uz putukrējuma!

    AtbildētDzēst