Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

ceturtdiena, 2014. gada 12. jūnijs

Zemeņu deserta kūka


Ātrā un vienkāršā zemeņu deserta kūka




Zemeņu laikā bez zemeņu kūkas neiztikt. Variāciju un iespēju ir tik daudz. Sākot ar cepumu un biskvīta tortēm un beidzot ar Pavlovas torti. Pat visvienkāršākais deserts no saldējuma, sasmalcinātiem cepumiem un zemenēm, kas gatavots mājās, ir sajūsmas vērts. Zemeņu kūku receptes kā aktualitāte pašreiz ir tik daudz aprakstītas, ka es šoreiz piedāvāšu kaut ko pavisam vienkāršu, visiem sasniedzamu, bet tajā pašā laikā - tik ļoti gardu:)) Tā ir manu mājinieku visātrāk notiesātā deserta kūka.




Nepieciešams:

2 pac cepumi Selga (veseli vai sadrupināti)
0,5 kg ogas (veselas vai biezenis)
400 g biezpiens
200 g saldais krējums (var arī vairāk)
2/3 glāzes  cukura (ogām, biezpienam)
Ja gatavo vārīto biezpiena krēmu, tad vēl 50 g sviesta un divus olu dzeltenumus.

Gatavošanas gaita 

Domāju, ka man pat nav jāstāsta, jo šo kūkas variantu zina gandrīz visi - cepumi, biezpiens ar putukrējumu, ogas vai ogu masa un tā turpina kārtot, līdz trauks vai veidne pilna.
Mans konkrētais variants ir līdzīgs, gan nedaudz sarežģītāks, taču gards...



Cepumus varam sadrupināt, sasmalcināt vai izmantot veselus. Attēlā redzamā kūka tapa lielā steigā, man bija jāskrien prom un cepumi tika kārtoti brīvā stilā (tad, kad kūka būs iestrādājusies, tas nebūs manāms). Cepumiem pa virsu pārlēju sablendētas zemenes ar cukuru. Zemenes var būt gan saberztas, gan sagrieztas gabaliņos.


Tālāk biezpiena slānis. Ja gatavo parasto biezpiena krēmu, tad biezpienu sablendē ar daļu cukura (cukuru izmanto pēc garšas) un pievieno saputotu krējumu. Krēmu kārto pāri ogām.



Ja esi gatavs izmēģināt vārīto biezpiena krēmu , tad biezpienu ar cukuru sablendē, pievieno 2 olu dzeltenumus, liek katliņu uz uguns, pieliek sviestu un masu karsē līdz tā sabiezē līdz mannā biezputras konsistencei, atdzesē. Šo krēmu klāj pāri ogām un krēmam pa virsu klāj putukrējuma kārtu (putukrējums vajadzīgs, lai kūka būtu sulīgāka). Un atkal visu atkārto - cepumi, ogas, biezpiena krēms, putukrējums.


Kūka nakti pavadīs ledusskapī un no rīta priecēs ēdājus
Pēc vairākām stundām garšas būs sadraudzējušās un kūka pati izkusīs mutē.


Šeit redzams cits kūkas variants, kurā cepumi tiek vienkārši salauzīti.
Deserta kūkas variācija ar avenēm
Man visgardākā liekas kūka ar avenēm un mellenēm.

Deserta kūkas variācija ar persikiem
Ziemā gardi ir arī ar persikiem. 


Kopsavilkums:

Deserta kūka ir vienkārši un ātri pagatavojama
Izvēlēto krēmu (ja tas arī tikai putukrējums) un ogu masu starp kārtām liek bagātīgi
Kūka ir sulīga, viendabīga un aromātiska, tāds kārtīgs latviešu tiramisu variants

Radošu Jums vasaras ogu laiku!

Jana.



1 komentārs: