Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

sestdiena, 2014. gada 29. marts

Visgaršīgākā rabarberkūka


Vallijas sapnis



 Drīz būs jaunā rabarberu raža, taču man saldētavā vēl aizķērušies pērnie. Tas ir labs iemesls, lai uzceptu savu visiemīļotāko rabarberkūku - Vallijas sapni. Kūkas recepti man iedeva mana tante 1992.gadā. Viņa, savukārt, to bija aizguvusi no TV raidījuma, kurā kūka nodēvēta par Vallijas sapni.
Kūkā iemīlējos jau ar pirmo kumosiņu - tā bija drupena, bet ne sausa, mutē kūstoša un reizē svaiga. Visi mūsu ģimenē zina, kas ir Vallijas sapnis un kūkai arī citur ir bijusi liela piekrišana.




Nepieciešams

2 glāzes sagrieztu rabarberu (varbūt vairāk)
3 olas
200 g sviesta
2 glāzes miltu
1 TK sodas
1 gl cukura
 vaniļas cukurs

(šeit glāze = 200 ml)

Gatavošanas gaita



Rabarberus sagriež. Ja saldēti - atsaldē.


Mīkstu sviestu puto ar 3/4 cukura, pievieno vaniļas cukuru. Kad masa ir gaiša un krēmīga, tai pievieno pa vienam olu dzeltenumus un pēc tam miltus ar tajos iesijātu sodu. Miltus es iemaisu ar rokām.


Mīkla ir diezgan mīksta un nav veltnējama, bet tā tam jābūt. Mīklu sadala 2 daļās - lielāko mīklas daļu (divas trešdaļas) liek veidnē, bet mazāko (viena trešdaļa) - saldētavā.


Esmu nolēmusi šodien notestēt jauno (par uzlīmēm pirkto) Rimi veidni. Tai diametrs ir 28 cm.
Masu ar miltu palīdzību veidnē izlīdzina ar rokām. Virsū vienmērīgi uzber rabarberus.


 Putojam olu baltumus, pievienojot atlikušo cukuru. Baltumiem jābūt saputotiem noturīgās putās.



Saputotos olu baltumus klāj pāri rabarberiem un izlīdzina.
Ja kūka tiks ēsta uzreiz, rabarberi vēl nebūs pilnīgi iestrādājušies un varēs just to skābenumu, tāpēc dažreiz pāri rabarberiem vēl pārkaisu pāris tējkarotes cukura. Tad, kad kūka ir iestrādājusies, arī rabarberi ir sadraudzējušies un tai ir izcili harmoniska garša.



Tikmēr saldētavā ieliktā mīkla ir jau stingra un to var uzrīvēt vai vienkārši saplucināt gabaliņos. 
Atzīšos, parasti mājas variantā nesasaldētu mīklu vienkārši saplucinu gabaliņos pār izlīdzināto olbaltumu. 



Kūku iepriekš uzkarsētā cepeškrāsnī cepam 175 grādos apmēram 45 min.
Kā vienmēr, sapnis bija lielisks un ātri tika izsapņots.

Secināju, ka minēto porciju tomēr labāk cept 25, 26 cm diametra veidnē, kā to praktizēju iepriekš, jo man patīk, ka kūka ir biezāka - tad tā nav kā cepums, bet ir mitrāka. Bet vēl labāk, ja minēto porciju reizina ar divi un cep lielajā cepešplātnī...

Lai jauks sestdienas vakars!

Jana.

5 komentāri:

  1. Izmēģināju ar bezglutēna miltiem (maizes mix no Schar), lai arī nebiju pārliecināta vai izdosies, jo galīgi neesmu kūku meistare, bet... sanāca ļoti, loti garda!!! Paldies par recepti!

    Evita

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man prieks!
      Esmu gatavojusi šo kūku ar kviešu pilngraudu miltiem un mandeļu miltiem, tagad zināšu, ka var gatavot arī ar šādiem bezglutēna miltiem.

      Dzēst
  2. Paldies par ideju! Kā reiz tūlīt sākas rabarberu sezona! :P

    AtbildētDzēst