Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

svētdiena, 2014. gada 16. marts

Rudzu biskvīta rulete

 
Pats biskvīts ir no rudzu rīvmaizes, bet ideja aizgūta no Youtube-s - kulinārijas raidījumā  divas ķīniešu meitenes, savā valodā čivinot, gatavoja rakstainu biskvīta ruleti.
 
 
 
Tā kā nedēļas nogalē laukā plosās vējš, man ir iedvesma nelielam eksperimentam virtuvē.
Šoreiz manam biskvītam būs citāds izskats - tam būs raibs kažoks, bet pildījumam izmantošu pārbaudītas lietas. Tas būs ļoti vienkāršs un izcili gards krēms no saldā krējuma un ogām.
 

Biskvīta galvenā ideja ir raksts no saputota olbaltuma masas. To neilgi cep, pēc  tam pārklāj sagatavotu parastā biskvīta masu un cep līdz gatavībai.

Nepieciešams 

Biskvītam

5 olas
4 ĒK rudzu rīvmaize
1 ĒK kartupeļu ciete
5 ĒK cukurs
Aptuveni 2 TK milti

Pildījumam

300 g saldais krējums
2 saujas saldētas ogas (man bija brūklenes)
Cukurs pēc garšas

Gatavošanas gaita

Gatavojam parasto biskvītu. Es pievienoju rīvmaizi. Oriģinālajā receptē tika gatavota šokolādes rulete un tādējādi gaišais raksts labi izcēlās uz brūnā fona. Ja vēlas pārsteigumu, tad tā arī jādara. Mans uzdevums šai reizei bija ar savām rokām sajust, kā to visu darīt. Pie kam, sakārojās nevis šokolādes, bet rudzu rīvmaizes ruletīte...

1. Ieslēdzam cepeškrāsni uz 180 grādiem.
2. Vispirms sakuļam olu baltumus ar škipsniņu sāls līdz stingrām putu galotnītēm (īsi pirms gatavības pievieno 1 ĒK cukuru).
3. Atsevišķi puto olu dzltenumus ar pārējo cukuru.
4. Atliek trauciņā 1 ēdamkaroti no olu dzeltenumu masas un pievieno 1-2 tējkarotes parastos miltus un samaisa. Kārtīgi izmaisītai masai pievieno aptuveni 3 ēdamkarotes saputotos olu baltumus.


5. Masu sajauc, iepilda pergamenta vai plastmasas turzā un uz cepamās plāts veido rakstu. Man sanāca ne visai māksliniecisks, laikam labāk  izskatītos šaurākas svītriņas raksts. Katrā ziņā, ideja man tagad saprotama un māksliniecisko daļu var attīstīt turpmāk.
6.Rīkojamies ātri un plāti uz dažām minūtēm liekam cepeškrāsnī.
7. Tikmēr nobeidzam biskvīta gatavošanu -  pie olu dzeltenumiem pievienojam cieti un rīvmaizi, visu samaisa un beigās iecilā olu baltumus.
8. Pa to laiku cepeškrāsnī jūtama viegla smaržu un rakstainais olbaltums ir apcepies. Attēlā redzamas brūnas maliņas, domāju, ka  nedaudz ātrāk varēja izņemt to no cepeskrāsns.


9. Pāri klājam rīvmaizes biskvīta masu un cepam 180 grādos  aptuveni 7 minūtes.


Tāds izskatās gatavs biskvīts. Šokolādes biskvīts noteikti būs efektīvāks, bet to - nākamreiz. Nē...nupat izdomāju, ka nākamreiz man būs gaišs fons un brūni raibumiņi.


Kamēr biskvīts atdziest (to vajag sarullēt), gatavo pildījumu. Šis pildījums ir vienkāršs, bet ļoti gards. Jāsaka, ka tas man bija atklājums, ka saldo krējumu var vienkārši saputot uzreiz ar ogām un iegūt aromātisku, labas konsistences krēmu kūkām. Ideja arī ir aizgūta - no kulinārijas saita Joyofbaking.com. 
Var izmantot jebkuras svaigas vai saldētas ogas, parasti es tās pirms tam sablendēju.
Šoreiz  paņēmu tāpat no saldētavas  (neatlaidinātas).



Uzlēju saldo krējumu, cukuru un ar mikseri putoju.


Masa putojās ļoti labi, jo saldētās ogas radīja aukstu un labvēlīgu vidi saldajam krējumam, tas aukstumā labi putojas. Speciālisti saldo krējumu pat iesaka putot traukā, kurš ievietots ledainā ūdenī.

 
Rezultātā iegūts saldskābs krēmains pildījums, kuru klājam uz atdzisuša biskvīta un rullējam ciet.


Ai, cik garda.... Īsti latviska garša - rudzu maize un brūkleņu sadraudzība raibā kažokā.

Rīt atkal sākas darba nedēļa, tāpēc, lai visiem Jums salda nedēļas izskaņa:))

Jana

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru