Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

sestdiena, 2021. gada 13. marts

Marakujas krēms tortēm un kūkām

 Pavasarīgam noskaņojumam Tavai kūkai noteikti piestāvēs saulainais marakujas krēms. 

Marakuja* ir eksotisks un skābens auglis. Pie mums to var nopirkt gan svaigā veidā, gan arī kā biezeni. Esmu iecienījusi aromātisko marakujas garšu un krēma pagatavošanai izmantoju veikalos nopērkamos saldētos marakujas biezeņus.
Marakujas krēms pēc definīcijas ir vārītais krēms, pazīstams arī ar nosaukumu curd un to pagatavot ir pavisam vienkārši. Veiksmīgai krēma pagatavošanai būs nepieciešams katliņš ar biezu pamatni (dibenu).

Nepieciešamās sastāvdaļas:


8 vidēju olu dzeltenumi vai 2 veselas olas
140 g marakujas biezeņa (daļu biezeņa var aizvietot ar citronu sulu)
5 g kukurūzas cietes
70 g cukura
50 g sviesta


Olas sajauc, pievieno cukuru un izmaisa.  


Masai pievieno marakujas biezeni, kukurūzas cieti un izmaisa līdz viendabīgai konsistencei.


Kā pēdējo sastāvdaļu pievieno mīkstu sviestu un katliņu liek uz nelielas uguns, masu nepārtraukti maisot. Kad masa uzmet pirmo burbuli, to karsē vēl 30 sekundes un tūlīt noņem no plīts. Sabiezējušai masai jābūt spīdīgai un vijīgai. Tiklīdz masa gatava, to no katliņa uzreiz pārliek citā traukā atdzesēties.



Ja ir kādas neizmaisījušās daļiņas, masu var izberzt caur sietiņu. Šajā gadījumā tā arī izdarīju, bet jau pēc masas atdzesēšanas.
Lai krēms atdziestot neapkalst, tam pārklāj pārtikas plēvi.


Lūk, tāds izskatās atdzisis un gatavs lietošanai marakujas krēms. Krēms nav domāts dekorēšanai, es krēmu izspiedu, lai nodemonstrētu tā struktūru. Man ļoti patīk gan tā struktūra, gan krāsa un, protams, aromātiskā garša.
Krēmu izmanto kā pildījumu tortēm. Labi saderēs kombinācijā ar putukrējuma, krēmsiera krēmiem. Sader arī ar šokolādīgajām garšām.
Vēl variants - marakujas krēmu var pusi uz pusi sajaukt kopā ar gatavu krēmsiera krēmu un izmantot kā pildījumu savai pavasara kūkai.

Lai veicas!!!!😊

* Pārgriezts marakujas auglis




2 komentāri: