Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

pirmdiena, 2013. gada 18. novembris

Kaimiņienes speķa pīrādziņi






Svētkiem tuvojoties mūsu māja smaržo pēc pīrāgiem. Katrai saimniecei parasti ir sava pārbaudītā pīrāgu recepte un arī man tāda ir. Pīrāgu recepti manai mammai iedeva kaimiņiene, kuras nu jau vairs nav. Recepte ir lieliska, pīrādziņi vienmēr izdodas izcili, tie ir mīksti, pufīgi nākamajā un arī aiznākamajā dienā (ja sagaida to:))

Rauga mīkla (pīrāgiem, plātsmaizēm)

1 kg miltu (pusi vai vairāk aizvietoju ar pilngraudu miltiem, bet tādā gadījumā miltu kopējam svaram jābūt par aptuveni 100 g mazākam)
2 olas
0,5 l remdena ūdens
1 pac rauga
200 ml eļļas
70 g cukura (50 g + 20 g)
sāls pēc garšas

No minētā daudzuma sanāk 4 lielās pannas ar pīrāgiem.
Atkāpjoties no oriģinālās receptes, samazināju cukura daudzumu (bija 150 g). 
Ūdeni, eļļu, olas, lielāko daļu cukuru (50 g), sāli  izmaisa un iesijā miltus. Raugu sadrupina un pieliek pāris tējkarotes (20 g) atlikušā cukura. Maisa līdz raugs izkusis un pievieno miltu masai.Visus produktus samīca viendabīgā masā. 



Mīklu apklāju ar tīru dvielīti un raudzēju siltumā  aptuveni 1 stundu.



Tālāk darbiņš čaklajām rociņām. Ar šķīvīti izņemu daļu mīklas, viegli apviļāju miltos, izveidojot garenu desu, un sadalu gabaliņos. Pīrādziņus pildu ar sagrieztu cauraudzīti ( 800 g gaļa, 2 sīpoli, pipari, ķimenes). 



Pīrāgus pārsmērē ar olu un cep iepriekš sakarsētā cepeškrāsnī 190 grādu temperatūrā aptuveni 13 minūtes līdz pīrāgi ir gaiši brūni un smaržo visa māja.



Jaukus un sirdi sildošus svētkus!



3 komentāri: