Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

svētdiena, 2014. gada 19. janvāris

Ķirbju kūka ar mandarīnu ievārījumu

 

Mājās man bija skaisti oranžs ķirbis un tā vien rokas niez pagatavot tādu kūku, kāda mums vēl nav bijusi.
Atcerējos 2012.gada Ievas Kūku cepšanas čempionāta uzvarētājas Līvijas Vendtas gatavoto torti un nolēmu uzmeistarot ko līdzīgu. Iepriekš bija izvārīts mandarīnu ievārījums (no ne visai saldiem mandarīniem, kuri mājiniekiem negāja pie sirds), tātad, bija visi priekšnoteikumi šādas kūkas pagatavošanai.
Savu kūkas versiju vienkāršoju, šo to papildināju, taču pilna recepte ir atrodama Ievas virtuves 2012. decembra numurā. Jāpiemin, ka ķirbja kūkas pamatnes oriģinālrecepte ir viena no Signes Meirānes (četrassezonas.lv) interesantajām idejām.

Nepieciešams:

Mandarīnu ievārījums

0.5 kg mandarīnu
100 g gabaliņos sagriezta ķirbja
cukuru pēc garšas (jo vairāk cukura, jo biezāks būs ievārījums)
nedaudz svaiga ingvera (1/3 TK)

Krēms

400 g rikotas biezpiena
1 pac krēmsiera Rasa
cukuru pēc garšas
citrona sulu, vaniļas cukuru

Pamatne

150 g sviesta
180 g miltu
220 g rupji sarīvēta ķirbja
3 olas
220 g brūnie cukuri (man bija divu veidu - brūnais un cukurniedru)
maltas garšvielas - kanēlis, krustnagliņas, korinandrs, ingvers - kopā aptuveni 1/2 TK
1/2 citrona sula un rīvēta citrona miziņa
1 TK cepamā pulvera
1/2 TK sodas
1/4 TK sāls
50 g sasmalcinātu valriekstu

Pagatavošana



1. Iepriekš uzvāra mandarīnu ievārījumu - nomizotus mandarīnus sadalītus daiviņās, cukuru, sasmalcinātu svaigo ingveru un sagrieztos ķirbja gabaliņus vāra aptuveni pusstundu.

2. Gatavo pamatni.
Uzkarsē krāsni 180 grādus karstu. Ar cepampapīru izklāj 23 cm apaļo kūkas veidni.





Sviestu puto ar cukuru, pievieno garšvielas, olas, citronu, miltus, sāli, sodu, cepamo pulveri, valriekstus un rīvēto ķirbi. Samaisa, līdz viendabīgai masai.


Mīklu liek kūkas veidnē un cep aptuveni 40 min.
Atdzesētu griež uz pusēm.




Biskvīta plāksnes mitrina - man bija cukura/citrona sīrups (2 ĒK ūdens, cukurs un nedaudz citrona sula). Pēc tam pārklāj ar mandarīnu ievārījumu un krēmu.


Krēmam biezpienu blendē kopā ar cukuru, krēmsieru, citrona sulu un vaniļas cukuru. Sanāk viendabīga, svaiga un garšīga masa.
Krēmu abām plāksnēm klāj pa virsu mandarīnu ievārījumam.
Virsmu dekorēju ar karamelizēta citrona šķēlītēm.


Kūka ir tiešām aromātiska un garda. Neviens neiedomātos, ka tai pievienots ķirbis, jo tas absolūti nav jūtams. Tā kā mans vīrs pats rīvēja ķirbi, tad uz kūkas nogaršošanu man vajadzēja viņu stipri iedrošināt. Taču.....:)) pagaršojot to, viss aizgāja uz urrā!!!!

Jauku nākamo darba nedēļu,

Jana

1 komentārs: