Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

svētdiena, 2014. gada 9. februāris

Vienkāršā šokolādes kūka

Laiciņu atpakaļ solīju kādu pavisam vienkāršu, bet garšīgu šokolādes kūku.



Šādu kūku regulāri gatavoju pirms gadiem divdesmit. Kūka ir viegli un ātri pagatavojama.
Atceros kādu kartupeļu talku - kamēr talcinieki veica kartupeļu pārlasīšanas darbus, es nozudu un pusdienās par pārsteigumu talciniekiem pasniedzu arī kūku.


Gatavojot kūku, man ir divi mērķi - izmēģināt īpašos smalkos kviešu miltus un atdzīvināt, tā dēvēto, melnā prinča biskvīta recepti. Patiesībā, esmu jauna biskvīta meklējumos - tāda, kurš nav tik sauss kā parastais, bet nav arī pārāk trekns. Šokolādes tortei noteikti labs risinājums ir melnais princis.

Ja mājās  ir milti, kakao un puskilograms krējuma, var sākt domāt par kūkas gatavošanu😊.

Sastāvdaļas

Biskvītam - 26 cm diametrā:

1 gl miltu
1 gl cukura
1 gl krējuma
2 olas
1 ĒK kakao
1 TK sodas
rums, balzāms pēc izvēles

Krēmam:

6 ĒK ar kaudzi skāba krējuma
cukurs pēc garšas
3 ĒK kakao - jākatās pēc izvēles - jo vairāk kakao, jo biezāks krēms un šokolādīgāka garša

Gatavo biskvītu


Viss ļoti vienkārši - sakuļam olas ar cukuru un pievienojam krējumu, kurā iepriekš iemaisīta soda.


Visu samaisa un pievieno miltus, kakao un beigās nedaudz alkohola. Tā kā izmantoju īpaši smalkos miltus, liku par 1ĒK vairāk kā receptē norādīts. Masa sanāca diezgan šķidra - lejama krējuma konsistencē.


Lejam veidnē, kurā ieklāts cepamais papīrs.


Liekam iepriekš sakarsētā cepeškrāsnī 170 grādu karstumā un cepam aptuveni pusstundu.


Gatavu biskvītu 10 min. atdzesējam, tad liekam uz restīšu paliktņa, noņemam papīru un ļaujam kādu brīdi atpūsties.

Gatavo kakao krēmu

Tikmēr gatavojam pavisam vienkāršu krēmu.


Emaljētā bļodiņā vai mazā katliņā liekam skābo krējumu, cukuru un samaisam. Pievienojam kakao.


Masu kārtīgi izmaisām un pagaršojam - tai jābūt ar izteiktu kakao garšu - ja vēlas, lai kūka ir šokolādīga.


Šajā gadījumā pievienoju vēl kakao un arī cukuru.


Tagad masu liekam uz lēnas uguns un kakao izkausējam. Masai mainīsies krāsa un īstā garša sagaršojama būs tikai tagad.


Biskvīts ir padzisis, bet ne pavisam. Tieši tādam biskvītam ķeros klāt un pārgriežu uz pusēm. Jāpiezīmē, ka biskvīts ir labi izdevies.


Arī krēms vēl ir silts, daļu krēma pārklāju abām plāksnēm (otrai plāksnei tā būs apakšējā daļa) un pagaidu min 10.


 Krēms ir iesūcies biskvītā un es vēlreiz daļu krēma pārklāju un pārsmērēju pamatnēm. Šādi daru, lai krēms vairāk iesūktos biskvītā, jo kamēr abi komponenti ir silti, krēms iesūcas dziļāk - gatavs produkts būs viendabīgs un arī krēms nenopilēs.


Kad krēms ir iesūcies (tas notiek diezgan ātri), virsējo plāksni uzlieku uz pirmās plāksnes, virsmu pārklāju ar pāris karotēm krēma un lieku ledusskapī. Šajā gadījumā dekoram nederēs sīki dekorējamie graudiņi un pērlītes, tie iegrims krēmā. Es atradu ledusskapī dažus auglīšus, palikušus no iepriekšējās kūkas dekorēšanas, un iemontēju tos dekorā.
Lai iegūtu reljefainu virsmu, kā titulattēlā, izmantots šokolādes ganašē - uzkarsēts saldais krējums + gabaliņos sasmalcināta tumšā šokolāde, recepte atrodama aprakstā  "Krēmi tortēm un kūkām" šokolādes ganašē

Lai izdodas!

Jauku svētdienu,
Jana


19 comments:

  1. Ideālā recepte! Ļoti garšīga un šokoladīga torte.

    AtbildētDzēst
  2. Labdien!
    Ļoti garda kūuka:)) Ar minimāliem līdzekļiem var iegūt maksimālo rezultātu!!!

    AtbildētDzēst
  3. Šausmas,ne kūka ,bet murgs! Piedodiet,Jana,bet kūka pēc 50 minūšu cepšanas man sanāca jēla!Krēms? Ko tas nozīmē-maina krāsu un konsistenci?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Vai tiešām jēla? Varbūt biskvīts sakrita cepoties, tad ir tāda it kā negatava produkta struktūra. Krēms - līdzīgi kā vārot kakao dzērienu, arī šajā gadījumā kakao pulveris paliek tumšs.

      Dzēst
    2. Nezinu,tāds dīvains tas biskvīts bija....Tātad nav mans.
      Krēms-ļoti ilgi bija jākarsē uz mazas uguns,kamēr palika biezāks.Varbūt vajadzēja lielāku uguni.Kur vēl to paškidro krēmu pielieto?

      Dzēst
    3. Žēl protams, ka neizdevās:((
      Krēmu jāpakarsē vienīgi tik ilgi, kamēr izkūst kakao un cukurs. Kad tas atdziest un pastāv, tad paliek biezāks. Šādu krēmu var klāt pāri kēksiem, lietot ar saldējumu, kaut vai sasmērēt starp selgas cepumiem - kad iestrādāsies ar tiem, būs gardi.
      Lai Jums veicas!!!!
      P.S. Ļoti labi zinu tās sajūtas, kad pēc kādas receptes nesanāk kā domāts...

      Dzēst
  4. Paldies,Jana,par atbildi.Tagad vismaz par to krēmu zināšu,citādi sildīju līdz ģibšanai.Ir jau labi,cepšu jūsu nākamo kūku :)

    AtbildētDzēst
  5. Garšīga, vienkārša un izdevīga kūka! Ideāls apraksts- grūtāk ir veikalā izvēlēties kūku nekā uzcept šo :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies!!!!:))) Tad mans mērķis sasniegts - iedvesmot cilvēkus pašiem cept kūkas:))

      Dzēst
  6. Sveika jana. Manā gadijumā kūka izdevās, apraksts ir burvīgs un saprotams, Esmu tikai skolniece un esmu apmierināta ar rezultātu. šobrīd kūka stāv ledusskapī redzēsim kāds būs iznākums. Vai tā nav liela kļūda ka aizmāršības pēc sodu pievienoju cukuram nevis krējumam. un vai tad ja es dekorēšu ar zemesriekstu skaidiņām un pūdercukuru kūka nesanāks par saldu?

    AtbildētDzēst
  7. Kristina, malacis:)) Un paldies par labiem vārdiem, tas mani iedvesmo!
    Sodu jauc krējumā, lai tā skābā vidē izreaģētu. Vēl sodu var likt ar miltiem kopā. Kāds ir risks, ja sodu liek ar citiem ingredientiem - tā var kārtīgi neiemaisīties un tas var atsaukties uz garšu, bet cerēsim, ka šoreiz tā nebūs:))
    Domāju, ka pūdercukurus šajā izpildījumā varētu iegrimt un izkust krēmā.
    Lai veicas!!!!!!

    AtbildētDzēst
  8. Paldies, Jana, par medus kūkas recepti! Vienmēr domāju, ka šo kūku izcept ir ļoti sarežģīti un ilgi. Pamēģināju. Izdevās tā it kā ceptu jau ne pirmo reizi - visi ēdāji slavēja. Jūs tiešām iedvesmojat!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man patiess prieks:)) Hm...es tagad prātoju, kuru medus kūku Jūs cepāt:))

      Dzēst
    2. Cepu to, kur virsū rakstīts "Lībai", ja nemaldos:)

      Dzēst
  9. Šodien izcepu vienkāršo šokolādes kūku. Biskvīts un krēms izdevās lielisks! Es kūku vēl papildināju ar citrona krēmu. Viss kopā garšo fantastiski! Paldies!:)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Brīīīnišķīgi, Jums ir viegla roka kūku cepšanā:))

      Dzēst
  10. Lieliska recepte! Paldies! Visi bija sajūsmā par kūku. Noteikti cepšu atkal. Paldies ;)

    AtbildētDzēst