Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

trešdiena, 2014. gada 28. maijs

Vīnes biskvīts



Man ir atkal jauns izaicinājums. Pēdējā laikā izzinu vācu receptes un esmu apņēmusies izcept Vīnes biskvītu. Ar ko Vīnes biskvīts atšķiras no parastā biskvīta? Pamatā ar to, ka tam tiek pievienots kausēts sviests un cepamais pulveris. Pāris reizes no vienas grāmatas kaut ko tādu jau mēģināju (tikai zem nosaukumu Dženovas biskvīts) un man sanāca brāķis - masa sakrita. Biju dusmīga uz grāmatu un uz sevi:))
Vakar mammas draudzene no savas zemnieku saimniecības atveda īstas lauku olas un man tik ļoti sakārojās izmēģināt kā tās putojās. Tas bija dibināts iemesls, lai saņemtos un atrisinātu Vīnes biskvīta cepšanas noslēpumu.



Biskvītam nepieciešms

5 olas (M izmēra)
200 g cukura
50 g ciete
200 g milti
80 sviests
2 tējkarotes cepamā pulvera

Gatavošanas gaita



Miltus, cieti, cepamo pulveri sajaucam un pēc tam izsijājam.





Tīrā bļodā iesitam olas, pievienojam cukuru un bļodu ar olām liekam citā - lielākā traukā, kurā ieliets karsts ūdens. 



Kartsā ūdens peldē olu masu putojam, līdz tā palielinājusies apjomā un kļuvusi viegli krēmīga.


Tad bļodu ar olu masu izņemam no ūdens peldes un turpinam putošanu.Jāputo tik ilgi, līdz masa atdziest (ja masu beigs putot pirms tā atdzisusi, tā sakritīs) un ir tik bieza, ka paceļot putotāju, tā veido pirksta platuma lentīti. Kopējais putošanas laiks ir vismaz 15 minūtes ar 450 W jaudīgu mikseri.



Tagad kārta pievienot iepriekš izsijātos miltus, cieti, cepamo puveri. Miltus iemaisam 3 paņēmienos, maisot vienā virzienā no augšas uz leju. Kā pēdējo vairākos paņēmienos iemaisa izkausētu sviestu. Sviestam jābūt atdzisušam (remdenam), bet ne aukstam, jo auksti tauki nosēdinās putaino masu.


Cepam 26 cm lielā veidnē iepriekš uzkarsētā cepeškrāsnī 160 grādu temperatūrā aptuveni 40 minūtes. Vednes apakšā ieklāj cepampapīru, gar malām to nelieto, arī ietaukot nevajag.



Biskvīts ir ļoti labi izdevies. Atdzesējam biskvītu uz restīšu paliktņa vismaz 12 stundas. No šāda biskvīta var sagriezt 3 plāksnes un pildīt ar to, kas pašam vislabāk garšo.
Vācu receptēs plaši pielieto putotu saldo krējumu un ķiršus. Gardi būs arī ar biezpiena vai vārīto krēmu. Un zemeņu laiks arī tuvojas, jau iztēlē jūtu zemeņu smaržu:))



Manai ģimenei garšo krēmīgas kūkas, kurām mazāk maizes un vairāk krēma. Šajā gadījumā esmu izcēlusi dzeltenā lauku biskvīta īpašo garšu un krēms kalpo tikai kā piedeva gardajam Vīnes biskvītam no Latvijas lauku olām.

Kopsavilkums:

1. Pats galvenais šajā pasākumā - ieguvu sapratni, kāpēc tāda veida biskvīts man nebija izdevies iepriekš. Manā gadījumā tās bija vairākas svarīgas lietas: biskvīta putošana līdz tas atdziest līdz istabas temperatūrai, remdena (ne auksta) kausētā sviesta pievienošana.
2. Biskvīts pēc struktūras ir sauss, tāpēc liekot kopā kūku, plāksnes būtu jāmitrina. Uz minēto biskvīta daudzumu vajadzēs diezgan daudz krēma. Ja gatavo vārīto krēmu, tad ar daudzumu no 1 l piena. Ja pilda vārīto krēmu ar putukrējumu, tad plāksnes nav jāmitrina. Ja liek sulīgu ogu masu, tad arī papildus nav jāmitrina.
3. Receptē minētās proporcijas visideālāk der 26  cm liela diametra veidnei. Tad sanāk 3 normāla platuma plāksnes. Attēlā redzmās plāksnes ir biezākas, jo es cepu 28 cm diametra veidnē un griezu 2 daļās, bet tas ir par biezu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru