Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

trešdiena, 2014. gada 31. decembris

Dzintara pīrādziņi




Pīrādziņus nodēvēju par Dzintara pīrādziņiem, jo tie gatavoti no kausētā siera Dzintars. Recepti pirms daudziem gadiem man pastāstīja skolas laiku draudzene. Izcili gardi, mutē kūstoši un arī sātīgi. Ļoti viegli pagatavojami. Nolēmu šovakar - Vecgada vakarā - savējos palutināt ar tiem.



Pīrāgu mīkla sastāv no klasiskā Dzintara siera un miltiem. Pildījumā - vistas gaļa.

Cepšanas temperatūra - 200 grādi
Gatavais produkts - 2 cepešpannas ar pīrāgiem

Sastāvdaļas:

Pīrāgu mīklai

400 g jeb 2 paciņas klasiskais Dzintara siers
13 deserta karotes milti

Pildījumam

aptuveni 300 g sasmalcināta šmorēta/vārīta vistas gaļa
1 sīpols
garšvielas - pipari, ķimenes u.c.

1 ola pārsmērēšanai

Gatavošanas gaita





Nav nekā vienkāršāka - divas paciņas kausētā siera ieliek traukā, kurā tiks mīcīta pīrāgu mīkla.


Pievieno 13 deserta karotes miltu.


Abus komponentus ar rokām samīca. Mīkla viegli mīcāma, tai ir patīkama konsistence un gatava tā nelīp pie rokām. Gadījumā, ja mīkla ir ļoti lipīga, pievieno vēl kādu karoti miltus (milti mēdz būt ar dažādu lipekļa daudzumu).


Mīklu diezgan plānā kārtā izveltnē un ar krūzīti izspiež ripiņas.



Pildījumam iespējamas variācijas, vienīgais priekšnoteikums - gaļai nevajadzētu būt treknai. Pīrāgi ir gana sātīgi un trekna gaļa tos padarīs smagus un neēdamus.
Man no vakardienas bija palikuši seši šmorēti vistu stilbi, nolupināju gaļu no kauliem un kopā ar sīpolu sablendēju, pievienoju garšvielas. Pildījums izdevās garšīgs, bet nedaudz pietrūka. Šajā gadījumā iederētos pāris vārītas olas, bet bija slinkums vārīt :)). No nedaudz pāri palikušās mīklas izveidoju standziņas, kuras kārumnieki notiesāja pirmās.
Lai pīrāgi cepoties nevērtos vaļā, tos ieteicams veidot tā, lai locījuma vieta ir apakšā.


Pīrāgus apsmērē ar olu un cep uzkarsētā cepeškrāsnī aptuveni 13 minūtes.
Silti pīrādziņi ir garšīgāki nekā auksti. Tie līdzinās buljona pīrāgiem.
Lai Jums visiem izdodas gan gardi pīrāgi, gan arī viss iecerētais!

Laimīgu un gardu Jauno Gadu!!!

Jana



1 komentārs: