Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

piektdiena, 2014. gada 21. novembris

Bezē rulete





Savos  cepšanas pierakstos esmu ierakstījusi lietas, kuras tuvākajā nākotnē man jāizmēģina. Viena no tām bija bezē rulete*. Ilgi nevarēju noskaņoties, beidzot šajās brīvdienās radu labu motivāciju - iepriecināšu ar šo gardo desertu savu lielāko bērnu, kura pavisam drīz iecels mani jaunā - vecmāmiņas statusā. Deserts bija kaut kas nebijis un ļoti gards!!!!

Bezē rulete sastāv no bezē pamatnes un putukrējuma ar ogām

 Plātnes lielums - apmēram 30x30

Cepšanas temperatūra - 170 grādi

Sastāvdaļas:

Bezē biskvītam

 4 olu baltumi
100 g cukurs + 100 g pūdercukurs
1 tējkarote kartupeļu milti
vaniļas cukurs
1 ēdamkarote citrona sula

Pildījumam

200 g saldais krējums
2 saujas ogu (mellenes, brūklenes u.c.)
Cukurs pēc garšas

Gatavošanas gaita

Gatavo bezē biskvītu


Olu baltumus puto - sāk ar nelieliem apgriezieniem, bet parādoties nelielām putām, palielina apgriezienus. Pamazām pievienojot abus cukurus (sajauc cukuru ar pūdercukuru kopā), puto līdz noturīgām putu galotnītēm. Putošanas beigās pievieno citrona sulu un vaniļas cukuru. Gatavā masā iemaisa kartupeļu miltus.


Cep iepriekš uzkarsētā cepeškrāsnī aptuveni 20 minūtes, virsiņai jābūt viegli brūnai.

Gatavo pildījumu



Izvēlamies ogas - šoreiz no saldētavas izņēmu mellenes un iebēru traukā, kurā tiks putots saldais krējums. Brūklenes būs kā neliels dekors.


Uz ogām uzlej saldo krējumu, pievieno cukuru (pēc garšas) un puto līdz krējums sabiezē.
Gardi izdosies, ja rulete tiks pildīta arī tikai ar putukrējumu un pārkaisīta ar ogām.

Rullē kūku


Tikmēr gatavs ir arī bezē. Bezē pārkaisa ar pūdercukuru, pārklāj pāri cepampapīra plāksni, uz tās uzliek cietu pamatni (dēlīti) un apmet bezē otrādi.


Plāksni atdzesē (iesaka - 1 stundu) un pārsmērē pildījumu.


Bezē plāksni ar papīra palīdzību sarullē. Bezē rullējot var nedaudz ieplīst.


 Attēlā redzams gabaliņš no ruletes, kura pildīta tikai ar putukrējumu - arī garšoja lieliski.

Gaisīgo bezē ruleti iesaka pasniegt tūlīt pēc pagatavošanas. 

*Kūkas. Marina Neri. 184.lpp.

9 komentāri:

  1. Sakiet lūdzu, ja ruleti uzcepšu vakarā vai obligāti to sapildīt tajā pašā dienā vai varēs arī pirms pasniegšanas, rīt? Jeb tur nekas labs nesanāks?

    AtbildētDzēst
  2. Labdien! Manuprāt, labāk pirms pasniegšanas:)) Un ruleti noturēt saritinātu.

    AtbildētDzēst
  3. Rulete sanāca perfekta, pildīju ar vaniļas krēmu no Jūsu receptēm un saldētajām mellenēm. Vienīgais mīnuss, ka transportēšanu stundas garumā uz velosipēda neizturēja,( bet tas ir pārbaudījums jebkurai kūkai), bet garšu tas nekā neietekmēja.Paldies par garšīgo un perfekto recepti. Un japilda tiešām tikai pirms pasniegšanas.

    AtbildētDzēst
  4. Man ari sanāca.Paldies.

    AtbildētDzēst
  5. Sakiet lūdzu kādēl man biskvīts saplok?

    AtbildētDzēst
  6. Atbildes
    1. Jā šis biskvīts.cepu divas reizes un nekā :(

      Dzēst