Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

svētdiena, 2015. gada 13. decembris

Drupaču kūka ar āboliem



Jau kādu laiku sapņoju par ābolkūku ar gardām kraukšķīgām drupačām. Vairums recepšu drupaču kūkām piedāvā gatavot divas mīklas - pamatnei un pašām drupačām. Šī recepte ir lieliska tāpēc, ka jāgatavo tikai viena mīkla un kūka izdodas tik tiešām garda.
Taču, ir vēl viens būtisks faktors - saldējums un tas piedevās siltai drupaču kūkai pārvērš to pasakainā gardumā!

 

Kūkas sastāvs:

1. Mandeļu drupaču mīkla
2. Āboli vai arī citi augļi
3. Piedevās - saldējums

Nepieciešamās sastāvdaļas:

Drupaču mīklai

200 g sviesta
175 g cukura
1 ola
300 g miltu
1 tējkarote vaniļas cukura
2 tējkarotes cepamā pulvera
1 šķipsniņa sāls
100 g mandeļu miltu

750 g ābolu
Saldējums

Veidnes diametrs 28 cm.

Gatavošanas gaita



Sviestu saputo ar cukuru, vaniļas cukuru un sāls šķipsnu, putojot pievieno olu. Miltus samaisa ar cepampulveri, pusi uzsijā sviesta masai un iemaisa. Pēc tam pievieno atlikušos miltus, mandeļu miltus un ar pirkstiem sadrupina.
Ja vēlas, mandeļu vietā var izmantot parastos miltus.


Lielāko pusi no drupačām ieber veidnē un ar plaukstu izlīdzina.


Virsū kārto sagrieztos ābolus. Man bija neliela atkāpe no receptes - gribēju, lai āboli ir sīrupaināki, tāpēc virsū uzlēju sagatavotu sīrupu. Tomēr šādu variāciju neieteiktu, jo rezultātā kūka bija ļoti salda. Sīrupu ābolu kūkām lieto tad, ja pamata mīkla nav salda.


Virsū uzkaisa atlikušās drupačas.


Kūku cep iepriekš uzkarsētā cepeškrāsnī 180 grādu temperatūrā aptuveni 45  minūtes.


Kūku gatavoju kā cienastu ciemiņiem un pasniedzu siltu kopā ar saldējumu. Jāsaka, ka tā tika ļoti novērtēta un otrs manis gatavotais saldais - torte palika otrajā plānā.
Ar šo ābolu drupaču kūku noteikti nevar kļūdīties - tā labi garšos un iederēsies tumšajā ziemas laikā.

Jana

1 komentārs:

  1. Kāpēc man vienmēr sanāk par mitru tā kūka? Iespējams, ka krāsnij izvēlos nepareizu režīmu?

    AtbildētDzēst