Es esmu

Mani sauc Jana. Esmu traka uz kūku cepšanu. Lai dalītos savā priekā, izveidoju pierakstus. Priecāšos par katru, kurš šeit piestās uz brīdi.
Ja vēlies man kaut ko pateikt, labprāt gaidīšu Tavu ziņu e-pastā - jana.stendzenieki@gmail.com

svētdiena, 2015. gada 17. maijs

Mandeļu cepumi Amaretti





Mani vismīļākie cepumi - mandeļu Amaretti. Kad pirmo reizi cepumus pagatavoju, biju tādā sajūsmā, ka paslēpu tos no mājiniekiem, lai viena varētu noēst...
Cepumus pa reizei uzcepu tad, kad vēlos sevi palutināt. Protams, tagad dalos arī ar pārējiem:))

Nepieciešamās sastāvdaļas

250 g mandeļu miltu
200 g pūdercukura
2 lielu olu baltumi
1 ēdamkarote cukura


Traukā izsijā mandeļu miltus.


Mandeļu miltiem klāt iesijā pūdercukuru.


Olu baltumus (paturētus istabas temperatūrā) puto līdz noturīgām putu galotnītēm. Nepārtraucot putošanu, pieber cukuru un puto līdz masa spīdīga un noturīga. Olbaltuma masu liek pie mandeļu pūdercukura masas un samaisa.


Ar rokām veido apaļas bumbiņas un liek uz plāts. Es cepu 140 grādu temperatūra 15 minūtes. Citos avotos minēta augstāka cepšanas temperatūra, bet man cepumi ātri sabrūnēja un vidus vēl nebija gatavs.


Tādi izskatās gatavi cepumi. Tiem jāatdziest un drīz tie kļūs stingri un kraukšķīgi.
Cepumus uzglabā slēgtā traukā.



Lai labi garšo:))


Jana.





5 komentāri:

  1. Paldies par recepti.Bet man jautājums par parasto smilšu mīklu-cepumiem un groziņiem.Man kaut kā sanāk no smilšu cepumu mīklas labi cepumi,bet groziņi ir pa cietu-ņemu 200 gr sviestu,150gr cukuru,400 gr miltus un 1 olu,bišku citrona sulu.Varbūt varat padalīties ar savu recepti?Man patīk mazas kūciņas-groziņi ar dažādiem Jūsu krēmiem.Paldies par tiem!

    AtbildētDzēst
  2. Labvakar!
    Man tiešām prieks par krēmiem:))
    Jāpiekrīt Jums, ka smilšu mīkla, kurai milti divas reizes vairāk kā sviests, nav īpaši trausla. Ir tā, ka pamatā sviesta un miltu attiecības nosaka cepuma konsistenci.
    1. Vācu recepte 123 - Cukurs - 100 g, sviests - 200 g, milti - 300 g. Ola nav vajadzīga, bet tās vietā kā saistītājs - nedaudz auksts ūdens. Recepte der visam - gan cepumiem, gan kūkām, tartēm utt.
    2. Šajā receptē sviesta ir vēl nedaudz vairāk un tās būs vēl trauslāka. 250 g sviesta, 100 g cukura, 300 g miltu, 1 ola, šķipsna vaniļas cukura.
    Lai izdodas!!!!!

    AtbildētDzēst
  3. Paldies par ātru atbidi!
    Bet man vēl viens jautājums,lūdzu-vai sviests jāputo ar cukuru(silts),vai arī jāierīvē miltos auksts?

    AtbildētDzēst
  4. Es daru tā - smilšu mīklām (ar cukuru) mīkstu sviestu sajaucu ar cukuru, tad piemīcu miltus un kā saistvielu (pēc noskaņojuma) - olas dzeltenumu, aukstu ūdeni vai pat 1 karoti krējuma.
    Ir tā dēvētās kapātās (trauslās) mīklas, kuras izmantoju Napoleonkūkām (aprakstā - Napolenkūka). Tām gan sviestu tikko no ledusskapja ierīvēju miltos, kā saistviela ir viegls auksts etiķ vai citronūdens. Šīm mīklām netiek pievienots cukurs un sviesta un miltu attiecības ir 1 (200 ml) glāze miltu pret 100 g sviesta. Šīs mīklas izmanto tortēm, pīrāgiem, arī tartēm. Groziņiem varētu būt pa trauslu.
    Lai veicas!!!!!

    AtbildētDzēst
  5. Skaidrs:) Paldies,Jana!

    Ieva

    AtbildētDzēst